Przedsiębiorstwa lub administratorzy stron internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań osobiście. Nie dysponując doświadczeniem w tematyce SEO i nie śledząc codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać dobrze i – kluczowe – efektywnie. Kolejna droga to stworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że obok fachowców od SEO w pracują tam także osoby od copywritingu, programowania, kampanii Google Ads i grafiki służące rzeczową pomocą w tych sferach.

Po czym poznać rzetelną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się w toku wyboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Rekomendujemy wybrać agencję, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych i marketingowych, z każdym rokiem rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od minimum dekady, można mieć pewność, iż posiada ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj znajduje się zakładka z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę trzeba przeczytać opisy takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, a także to dla jakich branż pracowała i z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o harmonogramie zadań na nadchodzące miesiące, a także dostarcza raporty z ukończonych działań i ich rezultaty.

Następna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu prac do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o kolejne informacje o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie można odszukać samodzielnie online, jak np. informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO i o ważnych dla klienta usługach czy artykułach, które pragnie wypromować.

Rozliczenie za usługi agencji SEO – którym ofertom nie wierzyć

Przezornie powinno się podejść do agencji SEO, które oferują rodzaj umowy z opłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe osiągną wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 czy też Top10). To w dalszym ciągu często spotykany sposób rozliczeń, jednak wiąże się z wysokim ryzykiem – można wszak osiągnąć błyskawiczne rezultaty naruszając standardy ustalone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, z tej przyczyny sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, by wykonać wnikliwy audyt SEO, a później wykonywać wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele mniejsze.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]