Private blog network - sprawdź informacje o ofercie na pbnmarket.pl.

By konsument spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie publikowane są na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

PBN – użyteczne jako część szerokiej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci portali są najczęściej wykorzystywane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość pozyskania sporej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie wymaga dużych nakładów finansowych, a później trzeba przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Jak zastosować PBN? Polecamy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP

PBNy bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie dodane są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w internetowym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Inna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych traktują jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, godne przeczytania informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, bieżącymi informacjami, prawem i doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO